NOWE OPCJE Szkolenia i Doradztwo

Program Rozwoju Kadry Kierowniczej

KORZYŚCI wynikające z realizacji i udziału w Programie:

  • wzrost świadomości znaczenia tzw. „czynnika ludzkiego" u każdego menedżera w Firmie - niezależnie od szczebla zarządzania;

  • znaczący wzrost poziomu umiejętności interpersonalnych i kierowniczych całej kadry menedżerskiej, co przekłada się na większą lojalność wobec Firmy i zaangażowanie w swoją pracę oraz na mniejszą rotację wśród menedżerów;

  • zbudowanie spójnego systemu komunikacji całej kadry kierowniczej Firmy, czego efektem jest „mówienie tym samym językiem";

  • wzrost poczucia odpowiedzialności za własne zachowania - u menedżerów na każdym szczeblu zarządzania, co przekłada się również pośrednio na budowanie poczucia odpowiedzialności u pozostałych pracowników;

  • postrzeganie siebie jako części całej organizacji i większe utożsamianie się z wizją, strategią i wartościami Firmy na wszystkich szczeblach zarządzania;

  • poprawa efektywności pracy wszystkich menedżerów, co długofalowo powoduje większe zyski dla Firmy.

CELE:

Głównym celem Programu Rozwoju Kadry Kierowniczej jest podniesienie kompetencji jego uczestników w zakresie efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi poprzez:

  • zrozumienie roli i znaczenia przełożonego

  • poznanie podstawowych zasad, technik i narzędzi zarządzania ludźmi opartych na najlepszych praktykach

  • przećwiczenie konkretnych umiejętności w tym zakresie
    oraz

  • zobowiązanie się do ich wykorzystywania w codziennej praktyce zawodowej.

ZARYS PROGRAMU:

Moduł 1: Rola i znaczenie przełożonego

  • Przedstawienie założeń, celów i zarysu PROGRAMU ROZWOJU KADRY KIEROWNICZEJ

  • ROLA I FUNKCJE PRZEŁOŻONEGO

  • WPŁYW PRZEKONAŃ NA SPOSÓB POSTĘPOWANIA wobec pracowników

  • STYLE ZARZĄDZANIA - od autorytarnego po demokratyczny  

  • PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE

  • WZAJEMNE OCZEKIWANIA

Moduł 2: Komunikacja w kierowaniu zespołem

  • POTRZEBY KOMUNIKACYJNE

  • PROCES KOMUNIKACJI

  • ROLA NADAWCY

  • ROLA ODBIORCY

  • KOMUNIKACJA A RELACJE

  • BARIERY KOMUNIKACYJNE

  • FORMY KOMUNIKOWANIA SIĘ

Moduł 3: Planowanie, organizacja pracy i delegowanie zadań

  • EFEKTYWNOŚĆ A SPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA

  • ISTOTA PLANOWANIA

  • PRIORYTETYZACJA

  • PODZIAŁ ZADAŃ

  • DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ - ZASADY, KORZYŚCI, OBAWY

  • SKUTECZNOŚĆ DELEGOWANIA

Moduł 4: Motywowanie pracowników

  • AUTOMOTYWACJA

  • ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ

  • POTRZEBA JAKO MOTYWACJA

  • CZYNNIKI MOTYWUJĄCE I HIGIENICZNE

  • MOTYWATORY FINANSOWE

  • MOTYWACJA INDYWIDUALNA I ZESPOŁOWA

  • ROZMOWY MOTYWUJĄCE

Moduł 5: Efektywna współpraca w zespole

  • GRUPA CZY ZESPÓŁ

  • DYNAMIKA ROZWOJU ZESPOŁU

  • SYNCHRONIZACJA RÓL ZESPOŁOWYCH

  • POTENCJALNE KWESTIE „ZAPALNE"

  • ZACHOWANIE W SYTUACJI KONFLIKTU

  • „TRUDNE" ROZMOWY

Moduł 6: Rozwój i ocena pracowników

  • ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

  • MENEDŻER JAKO COACH

  • ROZMOWA COACHINGOWA

  • UCZENIE PODWŁADNYCH

  • CEL I PRZEDMIOT OCEN PRACOWNICZYCH

  • ROZMOWA OCENIAJĄCA

  • OBIEKTYWIZM OCENY

Moduł 7: Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność

  • MYŚLENIE - PROBLEM - DECYZJA

  • PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI

  • TECHNIKI PODEJMOWANIA DECYZJI

  • GRUPOWE PODEJMOWANIE DECYZJI

  • PSYCHOLOGIA DECYZJI

  • POJĘCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • KULTURA OBWINIANIA

  • ODPOWIEDZIALNOŚĆ OSOBISTA

Moduł 8: Efektywne zebrania i podsumowanie Programu

  • SIEDEM(?) GRZECHÓW GŁÓWNYCH ZEBRANIA

  • PRZED ZEBRANIEM

  • STRUKTURA ZEBRANIA

  • PO ZEBRANIU

  • ROLA UCZESTNIKA ZEBRANIA

  • REKAPITULACJA - przypomnienie najistotniejszych treści programu (konkurs/mini-quiz)

  • ZŁOTE ZASADY MENEDŻERA - wspólne wypracowanie przez uczestników Kodeksu dobrych praktyk w oparciu o zagadnienia omawiane w trakcie Programu

  • INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁANIA

  • OCENA PROGRAMU

Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.

NOWEOPCJE.PL © 2015