Program Rozwoju Kadry Kierowniczej
KORZYŚCI wynikające z realizacji i udziału w Programie:
-
wzrost świadomości znaczenia tzw. „czynnika ludzkiego" u każdego menedżera w Firmie - niezależnie od szczebla zarządzania;
-
znaczący wzrost poziomu umiejętności interpersonalnych i kierowniczych całej kadry menedżerskiej, co przekłada się na większą lojalność wobec Firmy i zaangażowanie w swoją pracę oraz na mniejszą rotację wśród menedżerów;
-
zbudowanie spójnego systemu komunikacji całej kadry kierowniczej Firmy, czego efektem jest „mówienie tym samym językiem";
-
wzrost poczucia odpowiedzialności za własne zachowania - u menedżerów na każdym szczeblu zarządzania, co przekłada się również pośrednio na budowanie poczucia odpowiedzialności u pozostałych pracowników;
-
postrzeganie siebie jako części całej organizacji i większe utożsamianie się z wizją, strategią i wartościami Firmy na wszystkich szczeblach zarządzania;
-
poprawa efektywności pracy wszystkich menedżerów, co długofalowo powoduje większe zyski dla Firmy.
CELE:
Głównym celem Programu Rozwoju Kadry Kierowniczej jest podniesienie kompetencji jego uczestników w zakresie efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi poprzez:
-
zrozumienie roli i znaczenia przełożonego
-
poznanie podstawowych zasad, technik i narzędzi zarządzania ludźmi opartych na najlepszych praktykach
-
przećwiczenie konkretnych umiejętności w tym zakresie
oraz -
zobowiązanie się do ich wykorzystywania w codziennej praktyce zawodowej.
ZARYS PROGRAMU:
Moduł 1: Rola i znaczenie przełożonego
-
Przedstawienie założeń, celów i zarysu PROGRAMU ROZWOJU KADRY KIEROWNICZEJ
-
ROLA I FUNKCJE PRZEŁOŻONEGO
-
WPŁYW PRZEKONAŃ NA SPOSÓB POSTĘPOWANIA wobec pracowników
-
STYLE ZARZĄDZANIA - od autorytarnego po demokratyczny
-
PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE
-
WZAJEMNE OCZEKIWANIA
Moduł 2: Komunikacja w kierowaniu zespołem
-
POTRZEBY KOMUNIKACYJNE
-
PROCES KOMUNIKACJI
-
ROLA NADAWCY
-
ROLA ODBIORCY
-
KOMUNIKACJA A RELACJE
-
BARIERY KOMUNIKACYJNE
-
FORMY KOMUNIKOWANIA SIĘ
Moduł 3: Planowanie, organizacja pracy i delegowanie zadań
-
EFEKTYWNOŚĆ A SPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA
-
ISTOTA PLANOWANIA
-
PRIORYTETYZACJA
-
PODZIAŁ ZADAŃ
-
DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ - ZASADY, KORZYŚCI, OBAWY
-
SKUTECZNOŚĆ DELEGOWANIA
Moduł 4: Motywowanie pracowników
-
AUTOMOTYWACJA
-
ZAANGAŻOWANIE W PRACĘ
-
POTRZEBA JAKO MOTYWACJA
-
CZYNNIKI MOTYWUJĄCE I HIGIENICZNE
-
MOTYWATORY FINANSOWE
-
MOTYWACJA INDYWIDUALNA I ZESPOŁOWA
-
ROZMOWY MOTYWUJĄCE
Moduł 5: Efektywna współpraca w zespole
-
GRUPA CZY ZESPÓŁ
-
DYNAMIKA ROZWOJU ZESPOŁU
-
SYNCHRONIZACJA RÓL ZESPOŁOWYCH
-
POTENCJALNE KWESTIE „ZAPALNE"
-
ZACHOWANIE W SYTUACJI KONFLIKTU
-
„TRUDNE" ROZMOWY
Moduł 6: Rozwój i ocena pracowników
-
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
-
MENEDŻER JAKO COACH
-
ROZMOWA COACHINGOWA
-
UCZENIE PODWŁADNYCH
-
CEL I PRZEDMIOT OCEN PRACOWNICZYCH
-
ROZMOWA OCENIAJĄCA
-
OBIEKTYWIZM OCENY
Moduł 7: Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
-
MYŚLENIE - PROBLEM - DECYZJA
-
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI
-
TECHNIKI PODEJMOWANIA DECYZJI
-
GRUPOWE PODEJMOWANIE DECYZJI
-
PSYCHOLOGIA DECYZJI
-
POJĘCIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
-
KULTURA OBWINIANIA
-
ODPOWIEDZIALNOŚĆ OSOBISTA
Moduł 8: Efektywne zebrania i podsumowanie Programu
-
SIEDEM(?) GRZECHÓW GŁÓWNYCH ZEBRANIA
-
PRZED ZEBRANIEM
-
STRUKTURA ZEBRANIA
-
PO ZEBRANIU
-
ROLA UCZESTNIKA ZEBRANIA
-
REKAPITULACJA - przypomnienie najistotniejszych treści programu (konkurs/mini-quiz)
-
ZŁOTE ZASADY MENEDŻERA - wspólne wypracowanie przez uczestników Kodeksu dobrych praktyk w oparciu o zagadnienia omawiane w trakcie Programu
-
INDYWIDUALNY PLAN DZIAŁANIA
-
OCENA PROGRAMU
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.