Ocena Pracowników. Prowadzenie rozmów oceniających
CELE I KORZYŚCI
Warsztaty pozwolą Państwu:
-
określić korzyści i ograniczenia procesu oceniania pracowników
-
prawidłowo wytyczać cele zespołowe i indywidualne
-
wykorzystywać motywacyjną funkcję celu do podnoszenia efektywności działań swojego zespołu
-
udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej w codziennej praktyce zawodowej
-
poznać strukturę i sposobu prowadzenia rozmowy oceniającej
-
lepiej przygotować siebie i swoich pracowników do tej rozmowy
-
skutecznie radzić sobie w sytuacjach trudnych podczas rozmowy oceniającej
-
uświadomić sobie i z powodzeniem unikać pułapek subiektywizmu w ocenie
-
systematycznie zwiększać stopień zaangażowania pracowników w proces oceny
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
CEL I PRZEDMIOT OCEN PRACOWNICZYCH: Jakie korzyści wynikają z funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowniczych? Co to daje firmie, przełożonemu i pracownikowi? Co ocenia przełożony, oceniając pracowników: ich samych, wyniki ich pracy, postawy, a może jeszcze coś innego?
-
WYTYCZANIE CELÓW: Jakie kryteria przyjąć, formułując cele, aby zwiększać prawdopodobieństwo ich skutecznej realizacji?
-
MOTYWACYJNY ASPEKT CELU: Które cele bardziej motywują do działania? Na czym polega różnica między wydajnością a efektywnością? Które z nich powinniśmy akcentować w miejscu pracy?
-
SAMOOCENA: Jak wykorzystać zalety tej formy oceny? Jak przekonać do niej pracowników?
-
ROZMOWA OCENIAJĄCA: Jak powinna przebiegać? Jak się do niej przygotować? Jak ją przeprowadzić?
-
BIEŻĄCA OCENA PRACY a FORMALNY SYSTEM OCEN OKRESOWYCH: Jak je synchronizować? Jak często oceniać (chwalić i krytykować)? Jak to robić konstruktywnie?
-
OBIEKTYWIZM OCENY: Jakie czynniki wpływają na naszą ocenę? Jak ograniczać ich wpływ?
-
SYTUACJE TRUDNE: Co robić i co mówić, czyli jak reagować na różne postawy ocenianych pracowników?
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.