Komunikacja interpersonalna dla zaawansowanych
CELE I KORZYŚCI
Warsztaty pozwolą Państwu:
-
zgłębić tajniki procesu komunikowania się
-
zwiększyć stopień świadomości tego, co tak naprawdę komunikujemy innym
w trakcie rozmowy
-
precyzyjniej i bardziej otwarcie wyrażać siebie, swoje potrzeby, opinie i intencje,
zachowując dobre relacje z innymi
-
zdecydowanie ograniczyć liczbę nieporozumień w kontaktach ze swoimi
współpracownikami
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
WIELOPOZIOMOWOŚĆ KOMUNIKACJI, czyli „rozbiór zdania na czynniki pierwsze” – Jakie są jawne i ukryte aspekty przekazywanych treści?
-
METAKOMUNIKACJA – Czym jest i jak oddziałuje na rozmówców? Dlaczego niejednokrotnie „czytamy między wierszami”?
-
WERBALNE I POZAWERBALNE ELEMENTY METAKOMUNIKACJI – W jaki sposób stosować i odczytywać modyfikatory werbalne, parajęzyk i mowę ciała?
-
PERCEPCJA W KOMUNIKACJI – W jakim stopniu postrzeganie zjawisk i ludzi determinuje sposób komunikowania się? Czy i jak możemy się „wyzwolić” spod tego wpływu?
-
ZAAWANSOWANE NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE, czyli podtrzymujące
i wspomagające techniki rozmowy – Kiedy używać komunikatów typu JA? Jak zmieniać język negatywów w język pozytywów? Jak unikać komunikatów obronnych? -
STYLE KOMUNIKACYJNE – Który styl komunikowania się jest optymalny? Jak dopasować styl do wymogów określonej sytuacji?
-
REGUŁY KOMUNIKACJI I ICH EKSPLOATACJA – Kiedy i w jakim stopniu możemy „naginać” zasady, zachowując jednocześnie kooperacyjne podejście do rozmówcy?
-
EMOCJE W KOMUNIKACJI – Czy otwarte wyrażanie emocji jest konstruktywne czy może utrudniać komunikowanie się? W jakim stopniu empatia wpływa na efektywność procesu porozumiewania się między ludźmi?
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.



