Obsługa klienta przez telefon
CELE I KORZYŚCI
Warsztaty pozwolą Państwu:
-
dobrze zaplanować i przeprowadzić różne rodzaje rozmów telefonicznych
-
wypracować standard efektywnej rozmowy z klientem na każdym etapie
-
nabyć/rozwinąć umiejętności stosowania konkretnych narzędzi komunikacyjnych
w rozmowie z klientem -
poznać skuteczne sposoby reakcji na różne zachowania klientów
-
lepiej kontrolować prowadzone przez siebie rozmowy telefoniczne
-
zbudować bazę tzw. „dobrych praktyk” telefonicznej obsługi klienta (np. infolinii)
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
ZASADY ROZMOWY PRZEZ TELEFON: Czym różni się komunikacja bezpośrednia od telefonicznej? Jak wykorzystać atuty rozmowy telefonicznej? Co wchodzi w skład „dobrych praktyk” wykorzystywanych w rozmowie przez telefon?
-
PRZYGOTOWANIE DO ROZMOWY: W jakim celu dzwoni do nas klient? Jak się dobrze przygotować do rozmowy wychodzącej i przychodzącej?
-
STRUKTURA ROZMOWY Z KLIENTEM: Z jakich etapów składa się rozmowa telefoniczna? Czy notować w trakcie rozmowy i z czego powinna składać się praktyczna i konkretna notatka? Jak powinien wyglądać ramowy skrypt rozmowy z klientem infolinii?
-
PIERWSZY KONTAKT Z KLIENTEM: Co się dzieje przez pierwsze kilkadziesiąt sekund rozmowy? Jak zbudować dobre pierwsze wrażenie? Jak pokazać się klientowi z jak najlepszej strony?
Z jakich elementów powinno składać się profesjonalne powitanie klienta? -
POZNANIE POTRZEB KLIENTA: Czy warto wiedzieć, czego chce klient? Jak aktywnie słuchać przez telefon? O co pytać i jakiego rodzaju pytań używać? W jaki sposób okazać klientowi zrozumienie jego potrzeb?
-
PREZENTOWANIE ROZWIĄZAŃ: Ile treści warto przekazać? Jak zbudować dobrą i ciekawą prezentację? W jaki sposób powiązać potrzeby klienta z językiem korzyści? Jak dbać o dyscyplinę czasową rozmowy?
-
PRZEŁAMYWANIE ZASTRZEŻEŃ: Czy warto obawiać się obiekcji? Co najczęściej się klientom nie podoba? Jakie są najskuteczniejsze metody odpierania zarzutów? Jak „zadowolić” niezadowolonego klienta?
-
PRACA GŁOSEM: Co jest przekazywane w rozmowie klientowi poza jej treścią? Jak żonglować intonacją, tempem i modulacją głosu, by wywierać odpowiednie wrażenie na kliencie?
-
POLIGON UMIEJĘTNOŚCI: Praktyczne przećwiczenie rozmów telefonicznych – zgodnie z wypracowanymi wcześniej zasadami.
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.