Uczenie i rozwijanie pracowników
CELE I KORZYŚCI:
Głównym celem warsztatów jest nabycie i/lub rozwinięcie przez uczestników – kadrę kierowniczą – kompetencji coachingowych i mentoringowych, które pozwolą im aktywnie i skutecznie wspierać proces rozwoju swoich podwładnych.
W szczególności warsztaty pozwolą Państwu:
-
zrozumieć, na czym tak naprawdę polega coaching i mentoring
-
nabyć i/lub rozwinąć umiejętności potrzebne do pełnienia roli coacha i mentora
-
trafniej rozpoznawać i wspomagać rozwiązywanie problemów swoich pracowników
-
rozpocząć i/lub kontynuować proces budowania relacji opartych na zaufaniu
-
pełniej wykorzystywać potencjał swój i swojego zespołu
-
skuteczniej wpływać na rozwój swoich pracowników
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW: Czemu (i komu!) służy? Kto ponosi odpowiedzialność za proces rozwoju? Na czym polega proces mentoringu i coachingu? Czym te procesy różnią się od siebie? Jakimi prawami się rządzą? Czy i jak można je ze sobą łączyć? Jakie symptomy wskazują na konieczność ich uruchomienia?
-
MENEDŻER W ROLI COACHA I MENTORA: Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać? Jak zdiagnozować własny potencjał jako mentora?
-
STRUKTURA PROCESU ROZWOJU, czyli DUO:
-
Diagnoza – klucz do indywidualnego podejścia;
-
Uczenie – przyswojenie wiedzy i umiejętności;
-
Ocena – weryfikacja efektów procesu.
-
DIAGNOZA SYTUACJI: Jak pytać, żeby zgłębić istotę problemu? W jaki sposób wykorzystać metodę GROW?
-
UCZENIE PODOPIECZNYCH: Na czym polega specyfika uczenia dorosłych? Jak wykorzystać mechanizmy procesu uczenia się? Jak indywidualizować proces uczenia?
-
OCENA, czyli INFORMACJA ZWROTNA: W jaki sposób udzielać podwładnemu konstruktywnej informacji zwrotnej o jego postępach lub ich braku?
-
ROZMOWA ROZWOJOWA: Jak ją zaplanować i przeprowadzić? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.