Zarządzanie Projektami
CELE I KORZYŚCI
Warsztaty pozwolą Państwu na:
-
zidentyfikowanie działań wstępnych, ważnych dla realizacji projektu;
-
określenie zakresu obowiązków i kompetencji decyzyjnych kierownika oraz członków zespołu projektowego;
-
pozyskanie wiedzy, w jaki sposób należy realistycznie szacować nakład czasu, określić niezbędne zasoby i zaplanować koszty;
-
zidentyfikowanie krytycznych elementów w projekcie;
-
zapoznanie się ze sposobami koordynacji zasobów firmy (ludzi i sprzętu) podczas realizacji kilku projektów;
-
pozyskanie wiedzy na temat narzędzi wspomagających przebieg projektu;
-
zapoznanie się z nowoczesnym oprogramowaniem wspomagającym prace projektowe.
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
PROJEKT A RUTYNOWE PRZEDSIĘWZIĘCIE
-
Co to jest projekt?
-
Klient projektu i jego wymagania
-
Analiza SWOT na potrzeby projektu
-
Cykl realizacji projektu
-
DEFINIOWANIE CELÓW
-
Cele projektu
-
Konflikty celów
-
Interesariusze projektu
-
Cele ogólne a szczegółowe
-
Matryca celów projektu
-
ZESPÓŁ PROJEKTOWY
-
Stała i zmienna struktura projektowa
-
Rola komitetu sterującego i koordynatora projektu
-
Zakresy odpowiedzialności członków zespołu i kierownika projektu
-
Priorytetowość w projekcie
-
Koordynacja prac poszczególnych zespołów projektowych – zarządzanie wieloprojektowe
-
DEFINIOWANIE ZAKRESU PROJEKTU
-
Przygotowanie projektu (wstępne studium wykonalności / zlecenie projektowe)
-
Start projektu (sesja startowa / podział projektu na fazy i moduły)
-
Dokumentacja na potrzeby projektu (teczka projektu / zdefiniowanie obiegu dokumentów / dokumentacja techniczna projektu)
-
Planowanie w projekcie (plan struktury projektu (WBS) / oszacowanie nakładów czasu realizacji / planowanie cyklu realizacji czasu (CPM) / ocena i planowanie oraz analiza obciążeń zasobów)
-
PLANOWANIE I KONTROLA KOSZTÓW W PROJEKCIE
-
Sposoby kalkulacji kosztów
-
Budżet projektu
-
Kontrola kosztów projektu (harmonogram finansowo rzeczowy, krzywa kosztów)
-
ANALIZA RYZYKA ZWIĄZANEGO Z PROJEKTEM
-
Źródła ryzyka
-
PORTFOLIO ryzyka
-
Analiza ryzyka związanego z umowami
-
Zarządzanie i kontrola ryzyka
-
Metody redukcji ryzyka w projekcie
-
REALIZACJA PROJEKTU
-
Zarządzanie zmianą w projekcie
-
Podejmowanie decyzji o zmianie
-
Metody kompensowania zmian
-
Konsekwencje zmian w projekcie
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.