Trening asertywności
CELE I KORZYŚCI
Warsztaty pozwolą Państwu:
-
poznać własne prawa – jako człowiek i pracownik
-
wzmocnić swoją postawę asertywną poprzez identyfikację własnych mocnych stron oraz słabości
-
nabyć wiedzę o zachowaniach asertywnych i nie-asertywnych
-
poznać i przećwiczyć stosowanie praktycznych technik asertywnych w relacjach
z innymi -
wypracować skuteczne metody odmawiania i przećwiczyć ich wykorzystanie w praktyce
TEMATYKA WARSZTATÓW:
-
POSTAWA A ZACHOWANIE ASERTYWNE: Czym są i czym się od siebie różnią? Do czego ludzie mają prawo? Jak odkrywać własne mocne i słabe strony? Jak wykorzystać wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie do rozwijania postawy asertywnej? Czy zawsze warto zachowywać się asertywnie?
-
ZACHOWANIA NIEASERTYWNE: Na czym polega uległość, agresja i zachowanie bierno-agresywne? Czy takie działania mają w ogóle jakieś pozytywne strony?
-
KOMUNIKACJA ASERTYWNA: Jak asertywnie wyrażać swoje zdanie? Jak asertywnie reagować na czyjeś pretensje? Czy można prosić asertywnie? Jak – za pomocą komunikatów typu „JA” – wyrażać swoje odczucia i konstruktywną krytykę?
-
MÓWIENIE „NIE”: Skąd biorą się obawy przed odmawianiem? Jak skutecznie powiedzieć „nie”? Czy zawsze można odmówić?
-
TECHNIKI ASERTYWNE: Czy lepsza „zdarta płyta” czy może „zasłona dymna”? Jakie inne techniki warto znać i stosować?
Powyżej prezentujemy ramową propozycję programu. Stanowi ona jedynie punkt wyjścia do skonstruowania indywidualnego projektu szkoleniowego dopasowanego do Państwa potrzeb.



